Monday, June 10, 2013

Mencari Pria Idaman, Engkaukah?

Bismillah,

Aku,
Inginkan jejaka idaman seperti Utsman bin Thalhah,

Aku,
Impikan kekasih seperti Rabi' bin Khaitsam.

Merekalah pemuda yang aku cintai. Punya akhlak pria sejati. Takut mereka pada neraka Allah lebih tinggi daripada cinta mereka kepada kecantikan nafsu dan syahwat.

Mata. hati. Ingatan. Tiga tempat bertapaknya syaitan dalam diri seorang lelaki.

Lirikan mata. Hati. Kelemahan. Tempat berkampungnya syaitan dalam diri seorang wanita.

Maka, tidak hairanlah Allah memerintahkan untuk menundukkan pandangan walau di hadapan si cantik jelita idaman hati, atau si jejaka tampan, berbadan sasa, tinggi lampai pujaan hati.

Tak percaya?

Belek al-quranmu itu.

Surah an-nur ayat 30.

Dambakan jejaka begitu, bagaiman pula diri ini?#

Surah an-nur ayat 31.

Sungguh, Allah tahu apa yang terbaik buat hamba-Nya yang bertaqwa.

maka, pintalah pada Yang Maha Penyayang agar setiap langkah menuju-Nya tidak terselingkuh dek kenikmatan meneguk keindahan nafsu hiasan syaitan.

Tanamlah dalam diri kecintaan pada Yang Maha Pengasih melebihi kecintaan pada segala yang lain. Cinta pada Allah adlah cinta abadi. Kernanya, sebabnya abadi.


Ar-rad ayat 28.

Then, masih mencari kekasih seperti Aaron Aziz, Shaheizy Sam, Brad Pitt, One Direction atau si dia yang engkau intip dan stalk?

Masih bermimpi pacaran seperti Lisa Surihani, Taylor Swift, Selena Gomez atau si dia yang engkau curi-curi pandang dan stalk?

Jagalah diri dan hati(ini yang penting), sepertimana Utsman bin Affan menjaga diri sehinggakan malaikat pun malu padanya!

-diolah dari buku 'Nikmatnya Pacaran Setelah Pernikahan' karya Salim.A.Fillah.

p/s: Doakan aku, agar aku dapat menjaga hati ini. Janganlah kerana kecantikan dunia ini hatiku semakin hitam, payah bertahajud dan bermunajat pada Ilahi. 

p/ss: Doakan juga kesihatan yang kurang memuaskan saat ini. 

p/sss: Doakan final exam saya. Banyaknya minta orang doakan! Hehe. 

-NAJLA-

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiiiiiii. saya nak sampaikan jaga hati laaa. adoiii.

      Delete