Monday, February 11, 2013

terima kasih cinta!

Bismillah , dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih ,

Disini , saat ini , saya ingin lafazkan satu kata yang sering saya terlupa untuk lafazkannya .

Terima kasih .

terima kasih umi , abi besarkan saya walau perit lagi payah ,

terima kasih adik-adik , walau asyik kena marah ,

terima kasih keluarga kiri dan kanan , kerana sentiasa ada ,

terima kasih cikgu-cikgu di sekolah yang saya pernah belajar ,

terima kasih geng sekolah ,

terima kasih kawan saya Cik NFA , sebab doakan saya , saya tahu tu ,

terima kasih kawan saya Cik NNs , sebab banyak bagi pengajaran pada saya , kesian awak kena berdepan dengan saya ,

terima kasih kawan-kawan course saya , sebab bantu saya semakin dekat dengan Allah , walau saya sering terlupa ,

terima kasih Encik Biskut (ladies ye actually) sebab selalu bagi saya peringatan ,

terima kasih masa lalu , sebab saya sekarang mampu berfikir atas landasan Quran dan Sunnah ,

terima kasih Uztz M sebab menasihati saya ,

terima kasih Uztz H sebab perli saya , saya tak perasan pon , hehe ,

terima kasih senior sebab tak jemu tarik saya ,

terima kasih roomate saya Cik I , sebab sudi jadi roomate saya ,

terima kasih warga Hidayah , sebab sudi terima saya ,

terima kasih pada usrah saya yang sentiasa cintakan saya , hehe

terima kasih pada semuanya dari A-Z ,

kerana dengan semuanya saya berada dalam gerabak tarbiyah dan dakwah ,

kerana dengan semuanya saya semakin kenal siapa diri saya yang sebenarnya ,

terima kasih Allah kerana perancangan-Mu yang sungguh unik dan ajaib ,

perlahan-lahan Kau persiapkan diriku menjadi hamba-Mu yang sedar dan faham ,

kerana Kau menemukan aku dengan orang dan jalan untuk aku dekat dengan-Mu Ya Allah ,

sungguh hebat , ajaib , unik , osem plan-Mu Ya Allah ,

terima kasih aku ucapkan Ya Allah .

"Daripada Aishah Radhillahu anha berkata : ''Bahawasanya Rasulullah SAW selalu beribadat di waktu malam sehingga bengkak kedua belah kakinya. Maka saya pun berkata kepadanya : ''Kenapa kau beribadat sampai jadi begini ya Rasulallah?, sedangkan Allah SWT telah mengampuni dosa-dosa mu yang terdahulu dan dosa-dosa mu yang terkemudian (seandainya beliau berdosa, padahal sebenarnya beliau ma'sum dari berbuat dosa). Lalu Nabi SAW menjawab : ''Bukankah lebih elok kalau aku menjadi seorang hamba yang banyak bersyukur''. (Hadith Riwayat Bukhari) 

Just a word .

Syukur .

Alhamdulillah .

Too much things to be thanks .

Maka , tegarkah lagi aku menjadi hamba yang tidak tahu malu dan syukur ?

Mari! Menjadi hamba-Nya yang bersyukur .

Teruskan sujud .

Teruskan tunduk .

Teruskan menyebarkan rasa cinta ini .

Tanda syukur .

-Najla-

Tiada yang faham betapa terasa osem sgt perasaan ini . perasaan berada dalam tarbiyah . walau terpaksa merempuh jahiliyah (it still here act.) . jeles dengan mereka yang dalam perut pon dah dengar perkataan usrah , tarbiyah , dakwah . tapi , perancangan Allah itu unik kan ? sayang-Nya Dia pada aku . walau aku selalu lupa , leka , alpa . Allahu . astaghfirullah azim . 

2 comments:

  1. huhu..alhamdulillah <3, doakan sy juga utk terus thabat atas lndsn yg betul.. uhibbukifillah ^_^

    ReplyDelete