Wednesday, May 30, 2012

sweet sweet gula gula

bismillahirahmanirrahim ~

cuti yang panjang membuat aku semakin lemah iman . perkara2 seperti solat awal dan berjemaah semakin aku tidak ambil berat . buku2 fikrah apatah lagi , satu buku pon tak lepas lagi . oh , novel sekejap je saya habiskan .. recording uztaz yang diberi senior memang tak ambil pusinglah .. heh ..

berjumpa sahabat2 sefikrah dari seluruh Tanah Melayu ni sedikit sebanyak meningkat graf iman yang menurun .. pelbagai perkongsian dan pengalaman dapat saya perolehi .. jumpa uztaz uztazah yang haybat! akak2 akhi2 yang osemmmms! adik2 n sahabat2 yang gojesssss! wahhhhh~ indahnya bersaudara kerana Allah .. ohhh , sweeeeeeeeeeet~

terus berjuang kerana Allah .. pelbagai cara telah diberikan-Nya untuk meneruskan jalan para Nabi .. gilap dan gunakannya untuk dakwah .. masa yang diberi cukup untuk kita berkhidmat kepada-Nya .. jika kita sia2kannya , apa kita nak jawab dekat akhirat nanti? masa saya banyak ke arah chat di facebook .. nak jawab camtu ke? 

sama2 muhasabah diri .. saya dan kamu adalah jundi2 agama ini .. ayuh bergerak maju! ini bukan masa menongkat dagu , bermalas-malasan .. 

p/s : tengah berjuang menuntut ilmu untuk digunakan untuk dakwah and tarbiah .. wish me luck and pray for me ! 

2 comments: